Daniel Hansen

11 Mars 2013

Jag och några andra (typ sju) på skolan bestämde oss för att ha en festival kring internationella kvinnodagen, gruppen Gender Now på skolan har det som en liten tradition. Bilden över togs på kvinnodagen, vi hade tårtkalas i galleriet där vi hade vår utställning med konstnärer från Norge och Sverige. Precis innan tårtkalaset hade jag ett Duo Talk med Lena Katrine och Heidi-Anett och efter var det en grym spelning av några uppifrån jazzlinjen på musikkonservatoriet.


På lördagen bestämde vi oss för att ha en klubb, här är baren!


Och scenen mittemot baren där bandet Cold Sweat kom och spelade grym soul för oss!


Det fanns fem frisörer precis vid ingången som hjälpte till att snygga till våra besökare lite extra, klubben hette ju trots allt "Oh! You Pretty Things". Till höger i bild blev folk lite sminkade med, ja eller lite kanske inte är rätt ord,  kopiöst sminkade kanske är mer sanningsenligt.


Cold Sweat!


Efter Cold Sweats spelning blev publiken abrupt inputtad i nästa rum (efter kanske en halvtimmas omriggning...) där DJ Adrian Deluxe spelade sweet sweet tunes fram till typ klockan 3.


Projektorer är underskattade.


Sjur.

Jag har ingen aning om hur många som kom och delade kvällen med oss, säkert över hundra såsom
de fick slita med listan i dörren, jag känner mig väldigt nöjd i varje fall. Det går verkligen att göra
oväntade saker med ett galleri.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: