Daniel Hansen

31 December 2012

21 December 2012

Nu sitter jag i Göteborg, jorden har inte gått under än och julen närmar sig. Jag har inte så väldigt mycket att göra just nu som är skolrelaterat men det jag har är ändå ganska viktigt. Läsa lite här skriva lite där. Men så fort jag sätter mig och ska skriva så börjar jag photoshoppa bilder av påven istället, här är ett urval. 

Meet me at the Centralstationen

På fredag kommer jag att sitta på ett tåg mot Göteborg tillsammans med Sara och Therese. Det är alltid underligt att träffa människor man känner från en plats på en annan plats, det känns som om att de inte finns där. Som Sara och Therese, det kommer nog att vara väldigt underligt att se dem i Göteborg, jag har ju aldrig sett dem där innan och för mig finns de bara i Trondheim. Det kommer nog också att vara väldigt underligt att komma tillbaka dit, till Göteborg, jag kommer alltid tillbaka dit. Jag undrar om det kommer att fortsätta så i framtiden med, just nu så känns det som det.

Jag har sett mer av Stockholm än av Göteborg under tiden jag bott här i Trondheim. Jag har inte varit i Göteborg på ungefär 4 månader, jag tror aldrig att jag har varit borta så länge innan. 

10 December 2012

Nu är Åpent Akademi över, vatten under broarna. Det var väldigt hetsigt och jag vet inte om det kom så mycket folk, själv stannade jag hemma mestadels av tiden och sov. Igår tog jag i alla fall en långpromenad. Egentligen var jag på väg till affären man istället för att svänga till vänster mot Rema 1000 så gick jag rakt fram och fortsatte tills jag inte visste vart jag var längre. Jag tror att jag behövde komma bort lite, det och att det var väldigt länge sen jag rörde på mig senast. Jag har bokat tågbiljetter sen sist med, det är alltid skönt att att veta man ska vidare någon annanstans. 
 
Bilden ovan var den som jag ställde ut under Åpent Akademi. Den heter Hela jävla skogen ska brinna och fick hänga nere i galleriet, egentligen är den lite mindre skärpt. Jag har inte fått så många reaktioner än men de flesta som sagt något talar mest om namnet. Imorgon ska vi börja gå igenom vad alla ställde ut och diskutera verken i grupper, kommer antagligen bli antingen helt knas eller kalas. Åpent Akademi är när Kunstakademiet i Trondheim 'öppnar dörrarna' för allmänheten, så att folk får se vad som egentligen sker här inne, fast mer städat.

5 December 2012

Just nu springer jag runt i skolan och ordnar med en utställning som snart ska vara i galleriet. Utanför fönstrena snöar det och solen går aldrig riktigt upp, ibland får man se lite av den om man sitter i köket som fått namnet 'Skybar' på sjätte våningen. Men på vägen till skolan och hem är det mörkt som natten. Videon jag skrev om i mitt förra inlägg ligger nu uppe på min hemsida, du kan se den om du trycker Här

3 December 2012

Dödskylan har kommit till byn. Jag frös mer än vad jag gjort på länge i morse när jag väntade på bussen till min examen i konsthistoria. När jag väl kommit dit, och börjat skriva, fick jag veta att jag förstått uppgiften helt fel. Men det gick bra ändå tror jag, hade läst på om rätt stycken av misstag. Bilden ovan är hämtad från en film jag gjorde när jag var i Stockholm och hälsade på Siri. Jag vet inte när jag kommer att visa den, det är så svårt att veta när saker är färdiga.