Daniel Hansen

Midsommar

 

19 Juni 2013

 
According to the special theory of relativity, it is impossible to say in an absolute sense whether two distinct events occur at the same time if those events are separated in space, such as a car crash in London and another in New York. The question of whether the events are simultaneous is relative: in some reference frames the two accidents may happen at the same time, in other frames (in a different state of motion relative to the events) the crash in London may occur first, and in still other frames the New York crash may occur first. 
 
Det går alltså inte att säga att någonting händer i ett nu, eftersom att nuet varierar beroende på varifrån, och hur, det observeras. Den observerande rör sig i en egen nutid där händelser flera ljusår bort kan skilja sig dramatiskt från någon annans samtida skeenden på samma avlägsna plats.
 
Den observerandes nutid skiljer sig även från den nutid de just upplevde, de har rört sig in i en ny, genom en rörelse eller någon annan händelse har deras nutid förskjutits, förflyttats, försvunnit.
 

18 Juni 2013

En lista över vad som sker kring mig, bloggen handlar väll om mig trots allt.

- Jag har tittat på mycket kläder och till och med köpt några, det var längesen sist och jag börjar förstå lite varför,      det förändrar din syn på saker lite.
- Jag ska åka till Stockholm igen, det känns som om att jag har varit alldeles för lite i Göteborg men å andra sidan       vill jag vara i Stockholm och Trondheim med just nu. 
- Jag springer och det fungerar bra att springa. Det betyder mycket för mig.
- Jag kommer (förhoppningsvis) vara botad från vad läkaren sa kan ha varit borrelia lagom till midsommar och          kommer kunna fira lite extra.
- Jag var hos tandläkaren och betalade för mig för första gången. Hade jag varit skriven i Partille så hade det               fortfarande varit gratis, så nu känns det som om att jag bor i Norge på riktigt.
- Jag tror inte att jag tycker om Daft Punks senaste, även om alla förutsättningar finns.

A very Natural walk in Nature surrounded by Nature

 
Jag har fått jobb som tidningsbud och kommer köra ut tidningar till människorna i Amerika i sommar. 
Det blir nog bra tror jag.