Daniel Hansen

Tyskland, Del 2

Jag har äntligen framkallat den andra ruller film som jag fotograferade i Tyskland. Det var lite roligare bilder på den som tur var, men dom flesta kommer jag nog behålla för mig själv. Jag tänkte lägga upp en pytteliten del av all den konst vi hann se där nu, det var ju trots allt därför som vi var ute och reste. Här över är ett kyrkfönster från domen i Köln som Gerhard Richter har gjort. Det syns inte så bra på bilden men hela fönstret består av små fyrkantiga färgprickar som liknar pixlar.
Här är en staty av Jeff Koons som hette 'Balloon Venus (Magenta)' och som vi såg i en utställning om Koons i Frankfurt. Den stog av någon anledning placerad bland mycket äldre konst, ser ut som en slags luftbalong men är gjord av stål. Stor var den i varje fall och jag tyckte om den.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: