Daniel Hansen

9 December 2013


För några dagar sen blev jag inbjuden till att vara med på en paneldebatt på studio beta som handlade om arkitektur och konst. Det blev kanske mer av en diskussion men det var ganska trevligt, det var lite kul att få representera konststudenterna. Jag kanske tog det på lite för stort allvar när jag blev inbjuden och började läsa om teori kring arkitektur och försökte komma på massa saker som jag skulle kunna säga som jag till slut inte fick sagt eftersom att samtalet helt enkelt inte rörde sig ditåt riktigt.
 
 
Snart kommer Åpent Akademi igen, skolan kommer att vara öppen för allmänheten så att de kan komma in och kika lite på hur det ser ut egentligen. Förra året var intresset ganska svalt men det känns kul att få göra det ändå, alla ställer ut någonting antingen i galleriet eller i sin atelje så det är ju fint att få se vad alla håller på med just då i alla fall. Här över är det arbete som jag valt att visa nere i galleriet. 
 
 
De studenter som har Regina som kontaktlärare har även haft en ganska underlig workshop där vi talar om materialitet inom konst. Här är det material som jag valt att visa, det hör ihop med arbetet jag ställer ut.
 
 
Och utomhus ser det ut såhär.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: